2010. szeptember 12., vasárnap

First think

 Mivel párommal hónapok óta komolyabban gondolkodunk székhelyünk esetleges áthelyezéséről, így ama elhatározásra jutottam, hogy "útjára" indítom e blogot.
Lényege lesz/légyen, hogy a mindennapi élethelyzeteket, és a társadalmi, politikai különbségeket, vagy hasonlóságokat hívatott felvázolni... kezdetben. És előre is sorry, de mindezt kiegészítem majd néha a saját eszmefuttatásommal.

És akkor, hogy miért is Új-Zéland:


Eleinte a skandináv országok felé kacsintgattam, de nem annyira jöttek be nekem, pedig "közel" vannak. Aztán meg Canada fogott meg szépségével és lehetőségeivel. Ez esetben már több infohoz is jutottam, hiszen kanadai honlapokat kezdtem nézegetni, ill. kinn élő távoli rokonokkal vettük fel (pontosabban ők vették fel) a kapcsolatot, akik aztán "haza" is repültek Mo-ra 2008-ban, de nem nagyon voltak elragadtatva az élményektől. Részemről, részünkről azonban több haszna is volt e találkozásnak, amellet, hogy kaptunk ajándékba egy inuksukot, mely az idei Téli Olimpia hivatalos kabalafigurája volt. Sok-sok beszélgetés révén (ami mind angol nyelven folyt, mert Ronék nem beszélnek magyarul egyáltalán, sajnálatos módon) kis betekintést kaphattunk a kanadai élet mindennapjaiba, ami, meg kell mondanom, nagyon tetszett. A leginkább az tetszett e beszélgetések során, hogy a rokonok bizony a hátrányokat, szerintük rosszul működő dolgokat is őszintén elmesélték. Mégis az volt a benyomásom, hogy teljesen más életforma, teljesen más társadalom, teljesen más értékrend, ahol nem mellesleg tárt karokkal fogadják a valódi szakembereket. Ez nekem nagyon szimpatikus.
Canada tehát nagyon tetszik, de őszintén szólva azért van benne valami, ami kicsit riaszt tőle - pontosabban két dolog - az egyik a fizikai értelemben vett környezete, a természetrajza. Az nekem valahogy nagyon idegen... a másik, ami a főbb problémám, hogy az amerikai kontinensen fekszik...! Én rühellem az USA-t. Erről ennyit.

Aztán néhány hónapja, amikor külföldi tájakról nézegettem képeket, képbe került Új-Zéland... 
Először csak képeket nézegettem, aztán szép lassan felfedeztem néhány érdekes oldalt, majd fogtam magam és a googliban rákerestem az izélandi magyarokra... Eredmény nagy vonalakban - www.magyarok.co.nz, www.pappito.com, ill jónéhány blog. A teljesség igénye nélkül - subdimension, balratarts.blogspot.com, pukeko kaka, kiwi-joco.blogspot.com stb...
Ha azt mondom az állam leesett nem mondok igazat, viszont most előszőr érzem úgy, hogy ez az a hely (NZ), ahová szívesen vándorolnék ki!




Nincsenek megjegyzések: